pondělí 6. ledna 2014

Pár slov na začátek

6.1.2014. 21:40...

Založit si blog- toť stojí na mém seznamu předsevzetí pro rok 2014. Nikdy jsem nechtěla, aby blog prozradil z mého života více než je nutné. Avšak dělit se o zážitky z  kuchyně? Vaření, teda spíše pečení, věci, které baví každého druhého, foodblogů, kterých je na internetu ...no, nepočítaně.. Facebook je mi asi malý, potřebuju růst, potřebuju vlastní blog, kde budu moci inspirovat další lidi k vyzkoušení něčeho nového. Kde se budu moct podělit o svoje zkušenosti, radosti, ale předpokládám že i strastiplné a perné chvilky z kuchyně... :)

Abych se alespoň lehce uvedla. Z gastronomického pohledu.. Svůj první dort jsem stvořila asi ve 13. Fotbalové hřiště pro bráchu. Po pravdě nic moc. Ale byla jsem z toho vymýšlení, zpracování a všeho kolem nadšená..:) Dále to šlo postupem času. Od malička jsem se motala v kuchyni. Pomáhala babičce a prababičce. Koblížky,vdolečky, vánoční cukroví, však to znáte...A pak jsem začala sama. Bábovky, hrnkové buchty. Muffiny, cupcaky, štrůdly, plundrové těsto. Dorty k narozeninám, k výročí, do školy... Pečení mě opravdu baví. Ráda o pečení mluvím, píšu, přemýšlím.. Ráda svoje kousky i fotím, což je mi občas vyčítáno.. Pečení je součástí mého života a neodmyslitelně ke mě patří :) Zde můžete nahlédnout do mého kulinářského umění.. :)




Jaká je vůbec moje fooblogové inspirace? menudomu.cz, kitchenette.cz , popecenicko.cz , sortedfood.com .... Film Julie a Julia. Iveta Fabešová. Skvělá spolubydlící Káča, jejíž výtvory najdete na www.kacavtroube.blogspot.com a mnoho dalších... :)

A k čemu má vlastně dospět a sloužit tento blog? Rozhodla jsem se každý měsíc vyzkoušet jednu z laskomin, kterou jsem ještě nedělala. Sice se v kuchyni pohybuji docela dlouho,ale nejradši peču osvědčené vyzkoušené recepty, tak jako každý... :) Muffiny a cupcakes, štrůdly, záviny, lívance, palačinky, wafle, hrnkové buchty, bábovky, dorty... Ale stále zde jsou recepty, které CHCI vyzkoušet, a to tak, že na výbornou!:) Asi víc jak rok básním o francouzských macaroons. Číslo 1 v mém seznamu. Dále bych chtěla vyzkoušet sufflé nebo eclairs. Posvíceno mám také na domácí zavařeninu a džem. Úpéct domácí rohlíky ála 80´s a taktéž domácí chléb. Láká mě i brownies či panna cotta. Suroviny chci podřídit sezóně a ještě musím dotvořit seznam všech dobrot, co letos poprvé vyzkouším, snad brzy dodám..:)

Držte mi palce.

Snad brzy ahoj s prvním lednovým experimentem !:)

eM.

2 komentáře:

  1. hura! hura! hura! gratuluju a hodne uspechu!

    uz se tesim na c. 1 :)

    a jen se dej k The Daring Bakers, to te namotivuje jeste mnohem vic, nez nejaky svuj zavazek :) http://thedaringkitchen.com/ web je teda predpotopni, ale casem se jim da prolouskat :)

    OdpovědětVymazat